mandag 7. mai 2012

Du är hanken på min hink

En bøtte uten hank er begredelige greier. Det er håpløst å få med seg noe som helst. Derfor er det så fint at noen mennesker er "hanken på hinken" - de gjør dagen litt mindre uhåndterlig og klønete.

Noen dager funker bare ikke. Vet ikke om det var feil bein som traff gulvet først, eller om det er fullmånen som gjør det, men i dag er en sånn dag. Det er ikke noe spesielt heller, bare en veldig ubehagelig følelse av at alt ikke er som det skal. Selv om jeg har gjort mye i dag, er det liksom ikke bra nok.

Sola skinner, jeg har hatt to dager sammenhengende fri (noe som skjer vanligvis bare annenhver uke), ikke har jeg fyllenerver, ikke har jeg sovet for lite... Så hva er problemet?

Tror ikke det er hanken det skorter på i dag. Det er nok heller bøtta som har hull i bunnen. Kan noen låne meg en kork?

Tilføyelse:

Hadde aldri trodd at å lage franske makroner skulle være terapi, så mange ganger som jeg måtte prøve før jeg fikk det til. Forrige gang var bare sånn halvbra også. Men i kveld ble de helt perfekte, ingen sprakk og alle fikk føtter! Det var til og med et eksperiment med hasselnøtter i stedet for mandler (hasselnøtter nekter å la seg skålde, forresten, så det ble mindre jobb enn med mandlene).

Altså: hasselnøttmakroner med sjokoladekrem kan gjøre en dårlig dag bedre.

Ingen kommentarer: